I dette indlæg samler vi 3 gode tips til, hvad du med fordel kan overveje, inden du bestiller dit næste parti shoppingposer hjem.
Indkøb af de rette poser kan virke som en af de mere enkle beslutninger for en virksomhed eller butik.
Du skal dog være opmærksom på, at flere forbrugerundersøgelser viser, at det er et meget vigtigt element, der bidrager stærkt til kundernes samlede opfattelse og oplevelse af dit brand.
Poser skal først og fremmest være praktiske, men bør også anses som et vigtigt brandingværktøj, der sætter dine kunder i stand til at fungere som omvandrende reklamesøjler for din butik og/eller virksomhed.
I dette indlæg vil vi fokusere på de 4 vigtige ting, man kan spørge sig selv om, før man lægger en ordre på en bestemt pose.
Den mest basale overvejelse er, at tænke over hvordan dine produkter bør pakkes. Mulighederne er mange inden for materiale, hvor nogle af mulighederne er papirsposer i kraftpapir, papirsposer med tryk i lamineret art papir, genanvendelig non woven pose eller en helt almindelig plastikpose.
Her er det vigtigt at du grundigt overvejer størrelsen og vægten af dine produkter. Små eksklusive og laminerede papirspsoer i art papir passer rigtig godt til eksempelvis smykkeforretninger, mens virksomheder der skal på messe ofte benytter genanvendelige muleposer med tryk eller non woven poser med lange hanke.
Styrken og holdbarheden på poserne er også noget, der er vigtigt at overveje. Der er ingen kunder der bryder sig om, at hanken på en pose knækker, fordi indholdet ikke er beregnet til at være i den. Det sender et uproffessionelt signal. Samtidig skal virksomheder der handler med personlige produkter være opmærksom på materialet. Apoteker benytter eksempelvis plastikposer der ikke er transparente, og i visse tilfælde benyttes hvidt kraft papir, der er i stand til at skjule indholdet i poserne.
Genanvendelige poser er blevet populære de senere år, og det er med god grund. Poser der benyttes af kunder flere gange efter et køb, giver dig muligheden for at få eksponeret din virksomhed over en længere periode.
Det samme gør sig gældende på messer og konferencer, hvor flere og flere virksomheder forsøger at få deres virksomhed eksponeret efter et givent arrangement har været afholdt. Et amerikansk studie viser, at genanvendelige bags opnår 1.000 eksponeringer pr. dollar man investerer i poser.
Nogle virksomheder har en striks miljøpolitik, og det skal også afspejle sig i den emballage, som bliver indkøbt. Samtidig viser undersøgelser, blandt andet denne undersøgelse lavet af Epinion til miljøstyrelsen, at forbrugere kigger på virksomheders miljøprofil, når de handler.
Inden for papirsposer findes der eksempelvis FSC-mærket papir, der er en garanti for, at træet stammer fra bæredygtige og ansvarligt dervne skove. Når det kommer til plastikposer, findes der også genbrugsmateriale, og visse andre materialer, der er bedre i stand til at nedbryde sig selv.
De miljøvenlige materialer inden for plastik er blandt andet genbrugt plast, komposterbart majsmateriale, eller biologisk nedbrydelig plast. Du kan se flere af vores miljøvenlige plastikposer med tryk her.