I dette indlæg ser vi nærmere på, hvordan du med specielle forsendelsesposer kan skille dig ud og score point hos kunderne, næste gang de køber din på webshop.
E-handlen i Danmark har haft en eksplosiv vækst de seneste år. i 2017 var væksten på 10 pct., og hvis dette fortsætter vil nethandlen, i følge Dansk Erhverv, være på knap 200 milliarder i 2022. Det betyder også, at der i år og de kommende år, er et enormt antal af forsendelsesposer i omløb i Danmark, der hver evig eneste dag lander i hænderne på en spændt dansk forbruger.
Hvad man ikke bør glemme er den værdi, forsendelsesposer med tryk kan give et brand.
En ensfarvet pose vil ikke tilføre brandet det store pondus, mens en pose med unikt og fangende tryk kan skabe opmærksomhed. Muligheden for at bruge posen som en mini-reklamesøjle forsvinder, hvis der ikke er nogen former for signal om, hvem der er afsender.
Speciallavet tryk kan ud over at fremvise dit logo også promovere specielle budskaber såsom udsalgskampagner, tilbudskuponer, QR-koder, et kort statement eller lignende iéer, der sørger for, at dit brand differentierer sig fra de tusind andre webshops.
Dette gælder naturligvis også mht. almindelig emballage og poser i andet materiale som eksempelvis papirsposer med tryk eller muleposer med logo.
Udover den åbenlyse reklameværdi, har vi tidligere skrevet om, i hvor høj grad packaging kan påvirke salget for butikker og webshops. Den artikel kan du læse ved at klikke her.
Hvilke muligheder findes der?
Der findes et par forskellige måder, man kan lave forsendelsesposer på. En af nøglefaktorerne bag flere af de succesfulde webshops er blandt andet, at kunderne kan returnere varer gratis og ubesværet.
Dobbelt limluk gør det enkelt for kunden
Til det formål findes der forsendelsesposer med dobbelt limluk. Det dobbelte limluk gør det let for dine kunder at sende varerne retur i præcis samme pose.
Da der er en ekstra lukning, kan kunden let lukke posen sammen igen, hvilket er både bekvemt for kunderne men også godt for miljøet. Dette gør også, at kunden i fremtiden ikke vil have bekymringer, når de lægger deres ordre i din webshop i fremtiden.
Praktiske hanke
Udover forsendelsesposer med dobbelt limluk kan du også vælge om der skal være hank på posen.
Hanken er praktisk for kunden, og gør det lettere at transportere varerne hjem fra pakkeshoppen. Normalt er der afgift på almindelige plastikposer med hank, men på forsendelsesposer med hank er der ingen afgift.
Overvej om hanke på dine forsendelsesposer er en nødvendighed i forhold til de produkter de skal indeholde. Samtidig kan det være værd at overveje om forsendelsesposer med hanke giver en bedre eksponering til dit brand på gaden.
Folietyper
Hvis dine produkter er ekstra tunge, og du har brug for en kraftigere folie, så er der en række muligheder. Du kan som udgangspunkt vælge en kraftigere folietykkelse i LDPE, men du kan også vælge den kraftigere folietype kaldet Coex.
Coex er et kraftigere materiale, som kan håndtere tungere pakker. En anden fordel ved at vælge Coex kan være, at du ønsker man ikke skal kunne se igennem folien. Coex er nemlig lavet med en sort indvendig folie og med en hvid udvendig folie, der gør at man let kan trykke fine motiver på ydersiden samtidig med du kan skjule pakkens indhold.
Hvilke mål kan man få forsendelsesposer i?
Det afhænger nok af den enkelte virksomhed man spørger, men i vores tilfælde er vi meget fleksible.
Vi kan lave forsendelsesposer med tryk helt ned til størrelsen 15cm x 20cm + 3 cm flap. Den største størrelse vi derimod kan lave, er i omegnen af 90cm x 100cm + 5 cm flap.
Alt i mellem minimum og maksimum størrelsen kan justeres helt præcist alt efter dit specifikke behov.